Case: De Friesland Zorgverzekeraar

Najaarscampagne 2017 - Abri's en Regionale TV

Inzet van 1.760 Abri's in Noord Nederland

Het is bijna knap te noemen als u de abri van De Friesland Zorgverzekeraar in Noord Nederland niet gezien heeft na week 51!

In geheel Noord Nederland zullen in de komende weken (47 + 51) abri’s van De Friesland Zorgverzekeraar te zien zijn. In totaal 1760 stuks!

  • Bereik: 1,9 miljoen Nederlanders!
  • Contactfrequentie: 13,7x
  • Aantal contacten: 26,5 miljoen in totaal!

Inzet van TV in de regio

Op Omrop Fryslan, TV Drente en TV Noord is een 65s + 5s lange commercial te zien tijdens primetime, waarin de kernwaarden van De Friesland Zorgverzekeraar uitgebreid aan bod komen.

Gedurende weken 47 en 51 worden er per zender ca. 80 spots in prime time uitgezonden!

Met een duidelijke stem en een close-up beeld van verschillende Nederlanders geeft De Friesland gezicht aan haar kernwaarden en zorgverzekering. Top werk van WEDA uit Leeuwarden.

Uitgebreid Onderzoek - Meten is weten!

Uiteraard is het van belang om te weten wat de inzet aan merkwaarde en conversies heeft opgeleverd. Duidelijke KPI’s zijn vanuit De Friesland vastgesteld. Door een 0-1-2 meting kunnen we naast conversie ook de overige KPI’s goed meten.

Ook van de digitale kanalen meten wij wat de meerwaarde is geweest voor het merk De Friesland Zorgverzekeraar.

De uitvoering van de metingen wordt gedaan door BrandScience, een strategische business unit van OmnicomMediaGroup die alle onderzoeksvraagstukken op gebied van media, merk en marketing voor u kunnen verzorgen.